Plimbare de voie...tot prin Paris

Am zis ca nu are rost sa scriu posturi in care sa elogiez obiectivele turistice, sau sa intes blogul cu detalii istorice. Wikipedia poate sa rezolve ambele aspecte mult mai bine si mai eficient decat mine. In consecinta, o sa punctez doar ce mi s-a parut distractiv sau a constituit o surpriza placuta.

Au existat 2 zone care mie mi-au placut la nebunie in Paris. Montmartre si Marais.

Prima pentru ca este "la inaltime" la propriu. Ai o vedere asupra Paris-ului absolut superba, insa pe langa asta, pe treptele de la Sacre Coeur intalnesti o multime pestrita, boema si plina de un suflu proaspat si relaxat. Cu o zi inainte vazusem Louvre-ul si fusese o zi mohorata, asa ca razele de soare, cerul senin si RHCP - Californication cantat la chitara acustica impreuna cu altii 200 de oameni de natii diferite pe treptele bisericii mi-au dat un boost de energie si veselie fenomenal.

Uitandu-ma in jurul meu si privind mai ales prin prisma jobului (sales pe piete internationale) imi dau seama ca ne construim cu atentie bariere: culturale, mentale, de preferinte, de alegeri, de orice. Ne asezam cu atentie in niste patratele bine definite, si in loc sa ne straduim sa distrugem laturile....noi le slefuim cu migala.

Eh, in minutele petrecute pe treptele alea am simtit ca exista un limbaj universal pe care putem sa il intelegem cu totii si prin care sa avem aceeasi stare de bine. Muzica! Dansul!...Lucruri care vin din inima si nu au nevoie de explicatii sau metafore. Nu am pretentia ca sunt rezolvarea sau raspunsul la orice problema din viata umanitatii, pentru ca in mod evident nu o sa imi semnez contractele prin dans sau muzica, insa am putea sa ne intelegem mai bine daca am fi mai linistiti si cu mai multa pace in suflet...fix lucrurile pe care mi le-au adus clipele de la Sacre Coeur.

Mai departe, Marais-ul este un cartier care respira tinerete si prospetime. Daca pe Rue de Rivoli intalnesti doar branduri high label, in Marais gasesti doar boutiques-uri vintage....la fiecare colt de strada, la fiecare numar mai e cate un magazinas unde dai peste o fustita plisata YSL din anii '80, sau un Chanel 2.55 albastru regal editie limitata. Asta ca sa nu mai zic de Hermes...am vazut mai multe Birkin-uri si Kelly-uri decat biserici in Bucuresti...dar nah! Am fost la Paris...daca nu aici, atunci unde?!

In Marais am ajuns in ultimele zile ale voiajului meu, asa ca a contribuit pozitiv la ceea ce altfel ar fi fost un elogiu al "maturitatii". Ce vreau sa spun este ca Paris-ul, in complexitatea lui, mi-a parut genul de oras destinat "oamenilor mari", cel putin daca te plimbi prin centru si prin zona high life.

Dupa ce timp de 2 ore treci doar pe langa hoteluri gen Shangri-La, Le Meridien, The Mandarin, Ritz si parcate in fata stau doar Bugati Veyron, Lamborghini Gallardo, Pagani Zonda, Koenigsegg CCX, Ferrari Pinifarina de zici ca esti la salonul auto nu pe strada....cam incepi sa te intrebi din ce in ce mai acut ce lucreaza oamenii aia, unde lucreaza si cu ce agentii de recrutare colaboreaza (deformare profesionala :)))

Dar...sa ma intorc la Marais. Parfumerii de lux in care intalnesti mirosuri de-a dreptul oximoronice, studenti imbracati lalau si care mananca panini pe jos langa Centre Pompidou, stradute inguste si pline de felinare, Starbucks (da, il adaug, it's a necessity not a whim :D), vitrine colorate, restaurante japoneze, chinezesti, libaneze, siriene, thailandeze toate in sir, de te naucea mirosul....

Daca e sa adaug si un al treilea element care mi-a placut foarte mult, am sa spun....cimitirul Pere Lachaise. Pentru ca uiti ca esti intr-un cimitir si ai senzatia unui parc foarte bine intretinut, cu alei mari pietruite, cu monumente frumoase, cu un soare melancolic ce se vede diferit din fiecare colt, de dupa fiecare pom, sau prin fiecare vitraliu... Ah, si pentru ca aici sunt Jim Morisson si Oscar Wilde!

So scroll and stroll with me!

                                                          Conduri de printesa. YSL.

Hermes. Kelly. Chocolate. Vintage. To die for.

Macarons and fashion. A girls dream :P.

La Defense vazuta din turn.

In turnul Eiffel. Vedere spre La Defense.
Strolling in the cemetery.

Rider of the storm. Enough said.
Alei domoale in Pere Lachaise.

Montmartre. Sacre Coeur.

Dreeeeam of Califoooornicaaaation :)))

Culoaaaaaaaare!

Sa respectam si fengshui-ul ca sa nu stricam chi-ul :P

Boutique-ul cu gentuta minune. Are si site :p...o dementa de culori, o multitudine de modele.
Practic eram intr-o stare avansata de deprimare "o vreau si pe asta, si pe asta, si pe asta...."

Boutique in Montmartre.

Interior de magazin, nu de hotel :) Langa el...un alt magazin...OPI!!!!!

Culoare si confort.

Galerie de arta moderna. Dureri de cap. Preturi obscene...
Clar eu nu inteleg nimic din arta :)))

Lumini in Notre Dame. Lumanari.

Pe cheiurile Senei. Rock. Always :D

Pe Sena.

Pont Neuf...podul indragostitilor sau al prieteniilor. Se spune ca cei care isi lasa un lacat aici nu se vor mai desparti niciodata.

Piramida din curtea Louvre-ului. O vedere mai inedita.

Sala Luptelor de la Versailles. Mi s-a parut mai interesanta decat Sala Oglinzilor.

Comments

Popular posts from this blog

De ce nu am sa renunt la Pilates...ever!

Rezumate si idei principale - 3 - Ralph Bruksos - Schimbarea ca oportunitate

Rezumat si idei principale - 2 - Carol Dweck - Mindset